Stormsteg

Förra helgen åkte vi en sväng till Sidsjön och pulkbacken. Leia skrattade högt när hon åkte med pappa som brassade på med en väldig fart. Det var inte lika roligt med mamma som satt med föttern i snön nästan hela vägen ner.

   

Vi tog en tur bort till isen och tittade på söta slalomåkare i backen. Nästa år är det dags för Leia att kasta sig ut i backarna. Ska försöka komma iväg på längdskidor någonting innan vintern är över.

Den här helgen hann vi med teater, Pippi, tillsammans med Leias kompis från förskolan Alma. Det var en lång föreställning men jag tycker att tjejerna fixade det bra. Alma var något bättre på att sitta still.
Sen efter teatern åkte vi ut till Alnö och kusinerna där Leia spenderade kvällen och natten. Det hade varit full fart med kojbygge och annat kul. Jag och Jesper tog det bara lungt. Jag sov hela natten och vi klev upp vid 9.30, mycket skönt!!! Så det tackar jag kära syster för.
Innan vi hämtade Leia åkte vi på ica och handlade. Skönt att ha det gjort. Passade på att köpa blöjor som ska med i bb-väskan. Ska skriva en liten lista på vad jag vill ha med mig och snart är det faktiskt dags att börja packa :)

Idag har Leia varit med sin kompis Milo och hans mamma Sara. Det är så härligt när Leia får vara där. Nästa vecka när jag har sportlov ska vi passa på att låna Milo en dag.

Håller på att planera min föräldrarledighet för fullt. Mycket att tänka på med dagar hit och dit, men jag tror att det kan bli riktigt bra det här!

Känns som att veckorna bara susar förbi, kan ha lite att göra med jobbet. Veckorna går fort när man jobbar som lärare tycker jag.

Nu är jag i vecka 30 och det känns riktigt nära.

 

Den börjar bli stor, blir lätt anfådd när jag pratar. Ska bli så spännande när lillan tittar ut :)

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0