Stockholm 3-6 november

Torsdag 3 november åkte vi till Stockholm. Leia somnade gott i bilen strax utanför Sundsvall. Sen vaknade hon strax innan Gävle. Så vi stannade där fikade lite och åkte sedan vidare. Resten av resan gick bra, Det blev lite jobbigt på slutet. En bärbar dvd är nog bra att skaffa inför andra längre resor. Det är ju bra trist att bara sitta och åka...
När vi kom fram svängde vi ihop lite middag och åt tillsammans med Anders, mamma jobbade sent. Leia vara nöjd och glad och tyckte att det var toppen att få vara hos mormor och Anders. Sen kom mamma hem och Leia busade vidare.

På fredag åkte vi in till stan en sväng. Tittade lite på olika saker. Jag hittade en fin klänning som jag ska ha när jag ska på 30-års kalas i helgen. Den passar även att ha på jul och nyår också. Det blev ganska kallt och vi bestämmde oss för att åka hem igen. Vi stannade till i lekparken på gården där mamma bor och lekte lite.

   

När vi skulle ta tunnelbanan hem så träffade vi min farbror Pelle som också var på besök i staden. Han kom en sväng senare på kvällen och åt middag med oss. Mycket trevligt.

 Morgonmys med mormor :)

På lördag åkte vi in till Djurgården. Vi hade en plan på att gå på Junibacken, men det var så lång kö att vi gick iväg.

   

Vi flanerade in mot Stan och kulturhuset för att se om vi kunde komma in och leka lite, men oj vilken kö... vi busade lite utanför men beslutade oss föra att börja röra oss hemmåt igen. Sprang upp för att byta en blöja på Leia innan vi åkte och gick sedan mot tunnelbanan.

Vi hoppade av i Liljeholmen för att handla lite mat till kvällen, när vi står i kassan upptäcker jag att min telefon är borta...... jag har glömt den på toaletten på kulturhuset..... suck...  Jesper ringde dit och efter ett tag fick han kontakt med restauranten där toaletten var, och hör och häpna... telefonen var inlämnad!!! Så¨jag kastar mig tillbaka på ett tåg in till stan upp till kulturhuset och fick tillbaka min telefon!!! Sen hoppade jag på första tåget hemåt igen. Jesper, mamma och Leia åkte för mig. Snacka om tur att jag fick tillbaka telefonen!!! Sen blev det bus och mys hela kvällen.

På söndag myste vi lite på morgonen sen gick vi iväg till en lekpark som ligger i närheten av mamma och busade lite. Tänkte att det kan vara bra att Leia får busa lite innan det är dags att sätta sig i bilen och åka hem igen. 

 

  

 

Sen gick vi hem och åt tofflor med grädde och sylt.
En mycket härlig helg har det varit!

Sen satte vi oss i bilen och åkte hemåt igen. Gick bra fram till Tönnebro och en bit till.... men sen var det jobbig att åka bil :(

Här kommer en önske bild:

 magen, v.15

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0