Lördag och söndag

Det var ganska skönt att åka hem i fredags. Jag åkte hem till mina älsklingar. Leia har varit lite krasslig torsdag fredag så de var hemma. Jag och Leia tog en lite promenad ner till bageriet på Östralånggatan och köpte lite bröd. Vi åt en god köttfärs och böngryta till middag. Sen åkte Jesper på jobbet, så vi pyste här hemma jag och Leia. Skönt att bara ta det lungt. Har också varit lite krasslig senaste dagarna så det blev en tidig kväll.

I lördags var Leia tröttis och somnade i min famn i soffan vid lunch, det händer väldigt sällan. Vi la henne i vår säng gosan! När hon vaknade åkte vi ut till Birsta, på inköpslistan: Säng till Leia. Jag tycker att det är dags för en vanlig säng till henne nu. Vet inte när det är vanligt att man byter bort spjälsängen, men det kändes som ett bra tillfälle nu. Nu har jag ju sportlov i en vecka så jag har vissa förhoppningar att vi kommer att få ordning på nattningen under den här veckan.
Att gå på barnavdelningen tillsammans med en tjej som snart fyller 2år tar lite tid. Hon vill titta på allt känna på allt. Det är så roligt att se, rena paradiset!
Efter att vi hittat allt och betalat så tog vi en middag på IKEArestaurangen, Leia åt nästan ingenting som vanligt.. Inte ens glassen åt hon :)
En tur till Boom var vi tvugna att göra, finns så mycket roligt att titta på och massor med saker jag vill köpa!! Snart är det dax för balkongfix och i år ska den göras riktigt mysig!!
Sen åkte vi till Sova... Jesper har pratat länge om att vi ska köpa en ny säng och han hade även titttat ut den han ville ha. Så vi klev in och sa vad vi ville ha och vi fick känna efter exakt vad vi ville ha... så nu har vi köpt ny säng, den kommer om 5-6 veckor! Det ska bli härligt med en ny säng. Jag fick en ny kudde av försäljaren och den var mycket bra.

Leias nya säng

 kul att kunna klättra i och ur sängen själv :)

 Nu har jag planer för att fixa hennes rum med hyllor och annat



Jensen Diplomat Classic
Vår nya säng :) Jensen Diplomat, det kommer att bli fantastiskt!

Det var spännande att natta Leia i nya sängen. Vi hade det supermysigt, jag och Leia låg i hennes säng och tittade på Lilla spöket Laban. Sen blev det lite läsning och välling. Men sen var det såååå spännande att kliva ur sängen och smyga ut till oss i vardagsrummet. Efter en stund när jag satt med henne så kom hon till ro och somnade fint i sin säng.
Imorse vaknade hon och satt i sängen och ropade efter mig och Jesper, men hon klev inte ur sängen jag fick gå och hämta henne.

Idag har Leia haft en riktig nej-dag. Det är inte mycket som har varit bra under dagen. När vi skulle lägga henne efter lunch så skrek hon så hysteriskt som jag aldrig har hört henne göra. Sen när vi fått ner henne i vagnen så ville hon inte ligga ner. Jesper fixade så hon satt i vagnen och somnade. Sen sov hon bra länge. När hon vaknade sen var hon på lika dålig humör... vi packde ihop oss och åkte till Sidsjön för att åka lite pulka tillsammans med Maria och hennes Moa och Knut. Vi har fortfarande Leias bebispulka, den var ju inte så kul... men som tur var fick vi låna pulka av Moa. Leia tyckte att det var roligt att åka. Till nästa vinter blir det ny pulka och en snowracer.

 Leia och Knut

 Leia, Knut och Moa

 Snorfia

 Fika är ett måste i pulkbacken tyckte Moa och Knut. Knut bjöd Leia på lite smörgås.

 Dags för en åktur ner för backen.

 Fina Moa som var så snäll och åkte pulka med Leia. Det gillade Leia :)

Det var massor med människor i pulkbacken som vi känner, så det var lite kul. Missade dock att titta på lilla Max som låg i sin vagn och sov.
Knut han gav sig ut på äventyr och slutade med en blöt fot, då kännde vi att det var dags att åka hem.

När vi kom hem så fick Leia bada medans Jesper fixade med middagen och jag pysslade med ditten å datten.

 Leia i "momorocken" gott med lite päron

Sen blev det lite mer Laban, Leias favorit just nu, och lite läsning i sängen. Jesper svängde ihop en sockerkaka som vi fikade med kaffe och lite mjölk.

Sen nattade Jesper Leia

 Jesper och Leia i hennes säng. Hon var upp en gång och nu sover hon fint i sin säng.

Puss och Kram





Kommentarer
Postat av: Sara

Dom är så är lik varann Leia o Milo =)

2011-03-07 @ 18:38:35
URL: http://www.blingo.se
Postat av: Kajsa

Vad roligt Sara :) Jag tycker också att de är lika :)

2011-03-07 @ 20:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0