mycket att blogga om ;)

Nu har jag inte skrivit på länge. Så det blir lite uppdatering.

5 Juni åkte vi en sväng till Junibosand.

Kottar! Det roligaste som finns!!!

  

Grillning

  

Mormor har många roliga saker

 

Nationaldagen

Vi tog en tur ner till stan tillsammans med Linnea

 

Trevligt firande med mycket folk.

Pappa Jesper och Leia bakar paj, 8 juni

   

Vilken duktig tjej, och vilken god paj det blev!

Min kusin Emil tog studenten 9 juni

 

    

  

En härlig kväll!

Den 10 juni fyllde min syster år. Jesper jobbade så jag och Leia tog bilen och åkte ut till Alnö för att gratta :)

 

Jag och Leia tog cykeln till en lekpark och busade lite 11 juni

   

Min stora duktiga tjej som fixar det mesta, "kan selb"

    

Avslutar dagen med jordgubbar och glass på balkongen



19 juni en tur till Norra med familjen

   

    

Vi tog alla trappor upp i tornet, högt!!!

  

Sen träffade vi Linnea

 

Den 22 juni åkte jag och Leia hem till Malin och Enar och åt middag, gott grillat blev det. Jesper han jobbade och Micke fixade med båten. Så det blev en mysig kväll med mammor och barn.


   

Midsommar i Stormyråsen

Lite trist väder kallt och blåsigt och lite regn... typiskt midsommarväder... Tur vi fick lite sol och värme också :)

   Leia och Ronny diskar

Kom då mamma.... så säger Leia och går med bestämda steg till grannarna och deras gunga :)

   

 

kikaren är ständigt med, hon älskar att titta i den

 

BUS!!!

  

 

Leia och Jesper fiskar



Den 27 juni åkte vi ut till Forsa och hälsade på hos Nina, Axel och Milton (Pär jobbade liksom Jesper)
Det var en riktigt varm dag. Poolen plockades fram och jag och Nina pumpade och pumpade :)

   

Vi blev kvar där hela långa dagen. Riktigt härligt var det, jag hoppas att det inte tar ett år innan vi ses igen ;)

1 juli var jag Leia och Linnea på Himlabadet, Leia gillar verkligen att bada! Hon skulle inte kliva upp från badet :) Hon fick lunch på plats sen sov hon i sin vagn. jag och Linnea tog en tur på stan, satte oss på nya Ågläntan och drack en öl och åt gott.
Senare träffade vi Jesper på Bite line för god middag och sen en tur till Malin och Tesen. En härlig dag!


2 juli åkte vi till Junibosand. Vi hade planer på att åka dit redan dagen innan och äta middag och sova kvar. Men det var så trist väder så det blev en tur över dagen bara.

    

4 juli åkte tog vi en promenad till Äventyrsparken.

    

Vi gick en sväng på stan och tittade på bygget av Gatufesten, vi köpte lunch och satte oss vid ån och myste.

Eftersom vi bestämt oss för att inte gå på gatufesten så åkte vi upp till stugan i Stormyråsen. Äntligen har vi fått lite tur med vädret och vi kunde bada!!

   

Fiske

  

"Sitta lilla stolen. Skriba.."

 Märit och Leia sitter och skriver :)

Efter vi ätit middag en kväll gick Leia till bryggan och klev i sjön helt själv. Hon blev något förvånad när hon skulle flyta och hamnade under vattnet. Men det gick bra och hon blev inte rädd. hon är modig vår lilla fisk!



Vi var i stugan torsdag till söndag. Härligt och lungt har det varit. Lördag kväll 23.30 tog vi ett dopp i sjön och det var så underbart.
Nu har vi en ny vecka med nya äventyr, delvis planerat annars tar vi dagen som den kommer.

Puss och kram







Kommentarer
Postat av: Jennie

Men alltså, vad har hänt med designen? :)

2011-07-12 @ 12:33:22
URL: http://janiesliv.blogg.se/
Postat av: Kajsa

ja... jag vet inte riktigt ska kontakta min blogfixare :)

2011-07-22 @ 19:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0