Thailand 27 dec -10 till 10 januari -11

Vi började resan 12.00, då skulle planet gå. Allt var i sin ordning och palnet skulle lyfta i tid. Två timmar fick vi sitta planet innan vi kom väg. Det gick jättbra, Leia var lugn och pysslade på lite och somnade i min famn innan det var dags att lyfta och sen sov hon lite över en timme. Så det blev en kanon start på flygresan. Vi gick runt lite i planet och tittade när det blev för långsamt att sitta still. Hon åt lite mat med oss och äpple som vi hade med oss.

Det var fantastiskt skönt att landa, Leia blev lite orolig, tror det kan vara trycket i öronen som spökade, men det gick rikitigt bra!

Det är jobbigt att flyga så många timmar... ser inte pigg ut...

Bussen mot hotellet, Leia tyckte att det var spännande och tittade ut genom fönstret, sen somnade hon gott i pappas famn.

Balkongen och vår utsikt över poolen.

Vi gick iväg och åt lite lunch direkt, flygplansmat är inte det godaste och man blir inte så mätt på den.

Nu är semester igång!

Eftersom vi inte fick med oss bagabet så var vi vugna att köpa nya badkläder och lite annat, så det gjorde vi efter vi ätit sen var det dags att premiärbada i poolen.

Leia hade inte tid att vänt på att få på sig badkläder hon ville i badet direkt!!

sötproppen!!!

Efter en stund i badet gick vi upp på rummet och sov lite, skönt att komma in i rätt rytm.
Sen blev det lite mys på balkongen innan vi gick iväg för att hitta ett bra ställe att äta på.

Leia hittade en stol som hon absolut skulle sitta på.

Eftersom vi inte hade nån vagn gick vi hem och nattade Leia och vi satte oss på balkongen och tog det lungt och bara njöt av värmen.

Nästa dag var det dags för stranden. Vi hittade inte riktigt första dan, men tillslut tog vi oss dit. Härligt!!!!!!

Kolla in lilla apan

Efet en dag vid havet gick vi hem och tog oss ett bad i badkaret på rummet innan det blev dags för middag.

Leia och jag hade köpt nya klänningar

Det var väl så vår semester såg ut, bada äta och ha det bra.

Leia fick lite feber, så vi tog en dag och var ute och promenerade. Vi hittade Starbucks vilket vi var väldigt glada över så vi gick dit och tog en kopp kaffe köppte muggar och kaffe som vi tog med hem.

När vi skulle gå tillbaka sen tog vi en väldig omväg upptäckte vi några dagar senare.

Leia fick flytpuffar som vi använde i poolen, från början hände hon som ett flöte i vattnet, men efter ett tag lärde hon sig att flyta. Sen tog det inte så lång tid tills hon faktiskt tog sig framåt i poolen själv till Leias stora lycka!

På kvällarna tog vi promenader runt i Kata, Leia somnade oftast i vagen och sov gott.

Men det var inte alltid hon ville somna, här sitter på en svensk bar och dricker juice. Såklart blev det lite andra sovrutiner när vi var borta, det blev senare kvällar och sen sov vi till 9.30 tiden nästan varje dag.

På dagen på nyår åkte vi till Phuket Zoo, ingenting jag rekomenderar om nån ska åka till Phuket. Vi tittade på massa olika djur och Leia tyckte att det var spännande.

Snart dags för nyårsmiddag och firande på hotellet, det blev en fantastisk buffé med massa god mat och trevligt sällskap.

pappa Jesper var med och lekte.

Gott nytt år önskar familjen!

bad i poolen

trötta..  lite mellis, banan och vatten

Vi åt hummer en kväll, det tyckte Leia var gott :)

Vi stannade och köpte frukt på vägen hem, färsk ananas är så gott!!!

härliga dagar

Skönt att vara nakenfis på balkongen och äta ananas

Mysigt att sitta med pappa och läsa lite

Leia somnade i vagnen och vi tog ett dopp i fisk-spa, lite läskigt men fötterna och benen blev väldigt lena efteråt.

Här åt jag den godaste maten på hela resan! Kycklingsoppa med cocosmjölk. Leia somnade under lunchen så vi kunde sitta i lugn och ro och bara mysa.

Kolla in den fina familjebilden ;)

Det ska börjas i tid ;)

Vi fick besök när vi satt på balkongen.

En dag tog vi en tuk-tuk till Patong och en marknad, vi handlade presenter och lite jox till oss själva.
Nytt i Patong var Hard Rock Café, vi gick dit och åt lunch.  Vilka hamburgare, vi var mätt långt in på kvällen.

busfia

Dags för middag på svensk restaurang, super god mat. Leia åt köttbullar och potatismos, nöjd tjej

Vi träffade en elefant på stan en kväll, Leia blev lite rädd när vi kom nära..

Det var vår resa till Thailand, Phuket, Kata 26dec-10jan 2011.
Helt fantastiskt härligt och längtar redan tillbaka!