En härlig helg

I fredags åkte jag hem med lätta steg. Känns som att allt är under kontroll. Som vanligt en hel massa jobb med hem. Tog med mig Leialus ner på stan för att köpa hårfärg och klisterbluppar till albumet. Gick in på Åhléns för att handla. Har nog aldrig blivit så nonchalerad av personalen där. De brukar vara trevliga och jag tycker att det är en mycket bra butik som har det mesta. Men jag lämnade varorna i kassan och gick. Så det blev ingen hårfärg och inga klisterbluppar. Blev dubbelhäftande tape i stället.
Jag och Leia tog ett bad efter middagen, mysigt. Vi badade ganske länge så vi såg ut som små russin när vi var klar.

Senare kom Linnea på besök. Massa bus blev det såklart

   


 Vart är Leia och Linnea???  Tittut!

Sen tittade vi på Timrå premiären, vilken match!! Hoppas att det håller i sig så att vi har en sån här rolig säsong framför oss. 
Var ruskigt trött, har haft en lång vecka och gick och la mig strax innan hockeyn var slut.

I lördags var vi iväg på middag hos pappa och Carina. Grillning stog på menyn.

 Sötpropp!

Jossan och Robin kom förbi och både Malin och Anton var hemma. Så det var full fart. De hade köpt en ny tv så det var mycket prat om tvapparater och annat. 
Vi åt väldigt god mat drack lite vin och hade det väldigt trevligt. 
När vi kom hem så gjorde vi en irish coffe, så gott och Här är dit liv till det. En mys pys kväll i soffan.

Imorse vaknade Leia 05.45, vi satte oss i soffan och tittade på lite barnprogram. Tur de startar tidigt ;) När Jesper klev upp lite senare gick jag och la mig en stund till. 
Vid 10-tiden gick vi tvärs över gatan och röstade, sen vidare ner på affären och handlade lite så att vi kunde baka lite valfika. Leia somnade när vi var på affären och sov i tre timmar! Tog på krafterna att vakna tidigt.
sen kom Lars förbi och fikade lite och busade med Leia.

Sen var det 83-årskalas som väntade. Farfar fyller 83år på onsdag, men vi firade i dag. Jag hade bakat en äppelkaka, han fick en bok och en teckning av Leia. Vi fick kåldolmar till middag och prinsesstårta till efterrätt. Som alltid blir man väldigt mätt hos farmor och farfar.

 Jesper och Märta

 födelsedagsbarnet :) 

 Magnus och Linda... ja vad ska man säga? Smart ser de inte ut att vara ;)

 pappa  Märtabus 

 Leia tycker om tårta

min kusin Anna gör hattar, farmor har köpt några.....

   

 

När vi kom hem åt Leia en stor potion gröt, blev lite kvälls bestyr och Leia testar pottan. Hon tycker att det är spännande att sitta, hämta papper och sitta igen, slänga papper i toaletten och sen sätta sig igen. det blir inte så mycket gjort i pottan,  men hon tycker att roligt och kommer flera gånger och vill sitta på pottan. Tog inte lång stund innan hon började bli trött och gnällig. Så vi gjorde välling läste en bok sen somnade hon gott i sängen. 

Jag har klippt massa olika memory till klassen. Det tar lång tid men det blir bra när det är klart och jag hoppas att de kommer att användas väl. Nu är det valvakan som gäller... 

Puss och Kram


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0