Helgen, Ladies night och barnvakt på ön

I fredags efter jobbet åkte jag med rasande fart och hämtade Leia på förskolan, vi åkte hem och åt lite mellis. Sen tog vi en kort sväng ner på stan.
Jag skulle iväg på kvällen och hade ingenting att dricka. Så en flaska vin fick jag med mig hem. När jag kom hem var det bara att skynda sig att hitta nånting att ta på sig för att sedan byta bil med Magnus. Han har en bil med plats för 7st, å vi var 7 som skulle iväg på kvällen.
Jag var klar när Magnus kom med bilen så jag åkte iväg direkt upp till Johanna för att hämta henne. Jag passade på att spana på deras nya lägnehet. Super fint har det gjort!!
Sen kom Jenny och vi åkte vidare och plockade upp Lina efter vägen och sedan vidare till Ljustadalen till Johanna B. Där fick vi en liten fördrink, hallonvin, jättegott. Anna och och Cattis kom också dit. Vi åt middag och drack vin och annat gott. Så himla kul att träffas, prata en massa. Synd att inte alla kunde följa med, det var några som saknades.

  Johanna L, Lina, Johanna B, Anna, Jenny och Cattis. Jag skyller på kameran att bilderna är suddiga ;)

   förväntansfulla tjejer i bilen

  Vi hann med lite vin och cider innan showen började

   

Vi hade väldigt roligt!!!

 

Vi avslutade i baren med lite cider, vin och pepsi innan vi åkte hem. Mycket prat om barn blev det, det blev lite planerande kring nr2. Johanna har nr2 och nr3 i magen.

Sen åkte vi på turné så att alla kom hem. Toppen med en så stor bil!!
Tack tjejer för en fantastisk kväll!!!! Längtar till nästa träff!

På lördag var jag trött... så vi tog det lungt på förmiddan. Vid 13 tiden gick jag upp till Johanna för att hämta bilen. Sen åkte jag ner på stan för att köpa present till Cornelia som fyller 3 år. 14.00 var det kalas för henne. Jag och Leia skulle åka dit och gratta, men Leia sov fram till klockan var 15, så vi hann inte med.... Jag hade en till planerad grej nämligen på kvällen. Jag hade lovat syrran att fixa henne inför en fest och sedan skulle jag vara barnvakt åt hennes barn. Så vid 16 tiden var jag och Leia på plats på Alnö. Fixade Linda och sedan drog de iväg på fest. 

Efter att vi ätit middag gick Carl och Nils ner på kiosken och köpte dricka, Leia och Märta badade lite.
 
  Leia testar Nils keps

 snygg Märta, choklad i hela ansiktet och i Nils keps

  Lite "degning"

  Tejerna grejar med datorn

Leia fick lite lunch sen åkte vi hem. Hon somnade i bilen, trött tjej. Sen sov hon nästan 3 timmar i vagnen. Mycket skönt, för jag hann också sova lite.

Sen har vi bara varit hemma och tagit det lungt.

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0