Ny bil!

Mycket nu! I torsdags kom den en container hit till föreningen så att alla har möjlighet att slänga massa skrot. Vi hade planerat sen vi fick veta att den var på gång att vi skulle passa på att riva ut mattan i Leias rum. Men så pajade bilen... igen... vi kännde att nu får Leias rum vänta. Mycket tråkigt för jag tycker att det är dags nu! Vi fick ordning på bilen och vi beslutade att riva ut golvet, så vi har rivit ut golvet och och tapeterna har vi rivit tapeten. Mest Jesper som har rivit och jag har varit med Leia.

Vi åkte ut till Byggmax och köpte golv och vi har letat efter en ny ställning till tvätten i badrummet... den vi hade gick nämligen sönder... allt händer på samma gång.... men vi hittade ingen då och bestämmde att vi åker ut en annan dag och letar.

Så idag var det dags att hitta tvättställning. Vi styrde bilen mot Birsta och började leta. På K-rauta hittade vi en som var mycket bra så vi slogtill! I bilen på väg hem säger Jesper att han sett en bil ute på Alnö som var intressant, så vi åkte ut för att titta. Jesper provkörde och jag bara provsatt den. Mycket fin bil och vi bestämmde att vi köper den. Jag ringde banken och sa att nu har vi hittat en bil, vi hade redan fått lånelöfte. Så de tyckte att vi skulle ta oss till närmsta kontor och fixa lånet så att vi kunde få pengarna samma dag. Vi kastade oss i bilen och åkte ner till kontoret på Alnö. Tyvärr så hade inte jag mitt körkort med och hon som sköter lånen hade inte riktigt tid, så vi bokade in en tid 14.30. Vi åkte hem, Leia somnade i bilen och sov 1 timme hemma. Jesper monterade tvättställningen på väggen, skönt, nu kan vi tvätta igen!
Jag ringde min syster för att höra om vi kanske kunde lämna Leia där en stund så hon inte behövde följa med till banken och bilhandlaren. så strax efter 14 lämnade vi henne där och åkte till banken. Det gick undan, efter 30 min hade vi pengarna och vi brassade vidare mot bilhandlaren och skrev papper och fixade allt och sen åkte vi därifrån i vår nya fina Saab! Underbart med en riktig bil!

Vi skyndade iväg och hämtade Leia som hade lekt i Märtas nya lekstuga upplevt gräs på nära håll på riktigt och lekt i sandlådan. Så vi sa det att vi måste åka ut nånting och leka lite nån dag.

Sen åkte Jesper på jobbet och jag gick ner till Biteline och mötte Malin och Tesen och åt lite mat. Jag var sååå hungrig efter denna långa dagen!
Nu sover Leia och jag sitter och slappar i soffan och Jesper är på väg hem från jobbet.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0