har varit dålig på att skriva men nu är det dags!

I torsdags träffades vi några mammor i en lekpark. Barnen gungade lite, sen somnade de och vi mammor tyckte att fika var en bra idé.

 Leia och Theo spanar på kompisarna

 Alma, Olle och Kalle med mammorna Emelie, Cattis och Johanna

Sen gick vi vidare och fikade på Eclair. Mycket gott fika, billigt och bra! Dit ska vi gå oftare!

  

Leia och Kalle blev lite trötta så vi gick hem över. En mysig dag med mammor och barn.

I onsdags då träffade vi bstaste Tesen på stan, vi skulle titta på gardiner till deras vardagsrum och kök. Jesper var ledig på dan så han följde också med ner på stan. Vi var på Olssons tyger och hittade fina. Jesper hittade snyggt tyg som han ville ha i köket och jag har varit och spanat på nya gardiner till vardagsrummet. Så vi köpte massor med tyg.
Vi gick ner på Innergården och tog en kopp kaffe och Leia fick lite mat och somnade sen sött i sin vagn.
Vi gick hem till oss och hämtade min symaskin och åkte hem till Tesen och sydde gardiner. Det tog ett par timmar, snyggt blev det!!!

Min gardiner blev färdiga igår kväll, inte lätt att få till det med tid och ork... så här snyggt blev det

 köket  vardagsrummet

Mitt i alla gardiner fick Jesper ett ryck och började pyssla med tapeten i hallen

Leia ville hjälpa till

 nallen hamnade i tapetklistret

Så här blev väggen



Mycket skönt att det är klart!

Nu ska vi strax iväg till vårdcentralen och en doktor ska lyssna på Leias hosta, den låter inte så vidare kul...

Puss och Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0