Saker och ting

I söndags var vi på vårt andra bad, Leia var gladare den här gången. Vi fick lära oss lite nya grepp och Leia flöt med, hon tyckte det var lite läskigt när vi skulle lägga henne på rygg så hon fick vatten i öronen. Men när öronen väl var under vattnet så joxade hon på med en leksak och var hur nöjd som helst.
Jag tycker att det är fantastiskt mysigt att åka och bada hela familjen och längtar tills söndag när det är dags igen.

Sen på kvällen var jag Malin och Tesen och tränade, vi var först på kondition och core efter det. Vi var rörande eniga om att det inte var nånting för oss. Core helt ok, men konditionen var inte alls så kul. Tacka vet jag spinning och pump!

I tisdags var det babysång som vanligt. Vi var en ganska liten grupp, det var flera som var borta. Det var mysigt som vanligt och gott fika som vanligt. Fick en stund att prata av mig lite med Johanna. Det är så skönt att bara få surra lite, så skönt när vi är i samma situation.

I onsdags hade vi en liten träff ute på drakborgen. Det var Johanna och Kalle, Johanna och Max, jag och Leia och Cattis och Olle kom lite senare. Det var mysigt, det var väldigt lungt när vi kom och det droppade in fler folk eftersom. Barnen lekte och vi surrade och åt lite lunch.
Tänk när Leia blir lite större och vi kan åka dit och leka.
I onsdags började det också snöa..... det var inte så jättekul att köra hem, det var 70 hela vägen på motorvägen. Tur man inte har bråttom.

Idag hade jag och Johanna en plan på att gå ner på stan en sväng. Jag behöver köpa nya vantar till Leia, hon blir så kall när hon ligger ute och sover. Men det hade snöat sen onsdag förmiddag, det snöade fortfarande. Så det är inte så bra plogat på vägar än. Så det blev hemma mys för mig och Leia.
Hon åt lite gröt på morgonen, sen blev hon gnällig ganska tidigt och jag joxade på lite med henne och försökte ge henne lite lunch, men hon ville inte ha, hon bara grinade och ville komma. Så jag la henne i vagnen så hon kunde sova lite. Hon sov ca 1 timme, försökte igen med lite lunch men det gick inge bättre nu. Jag tänkte att hon kanske kan äta lite välling, bara så att hon får i sig nånting, hon drog i sig den flaskan bra bra tänkte jag. Hon satt i mitt knä en stund och var väldigt lugn, det är inte så likt henne. Så kom det en rap och hela flaskan välling hamnade i hennes knä... Hon blev så ledsen, tyckte inte alls om att jag tog av henne alla kläder. Tycker så synd om henne och får så ont i hjärtat.
Hon var gnällig och ville vara i min famn hela tiden så vi satt och tittade på lite tecknat på youtube, myckt spännande tyckte Leia som satt och sa "titta" och pekade på skärmen. Sen somnade hon på mig, lillgosan!
Jesper kom hem och jag hurtade iväg på helex och körde indoorwalking med Malin & Tesen, jag hade inte mycket energi och tyckte att det var fruktansvärt jobbigt. Men skönt att jag varit iväg.
Hemma stog maten på bordet, Jesper hade gjort mycket god middag. Tack min älskling!!
Leia vaknade och jag gav henne lite välling, sen somnade hon sött i sin säng. Jag och Jesper satte oss framför tvn och åt middag och tittade på Timrå-Brynäs... så jävla surt att Timrå förlorar, de behöver varje poäng de kan få!!
Leialus vaknade och gnällde så jag gick in för att stoppa tillbaka napp och lägga ner henne i sängen, sån vanlig kvällsrutin som vi har :) men när jag gick fram till sängen så var det blött på golvet och jag hade mina aningar om vad det var, mycket riktigt så var det vällingen hon hade fått tidigare på kvällen. Mammas älskling! Så det blev upp och byte av pyjamas och hon fick sitta och mysa med mig en stund i soffan. jag la henne i sängen och hon somnade direkt. Jag hoppas att hon sover hela natten och att hon mår bättre imorgon!

I morgon blir det hemma hela dagen och kurera.

Tack å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0