Babysim

Idag har det varit en toppen dag! Vi var hemma och tog det lungt på förmiddagen. Pappa och Carina kom förbi en snabbis och hämtade bilen sen igår. Leia var en riktig liten bustjej! Super glad och hon brottades med sin docka som hon fick i julklapp, den är nästan lika stor som Leia. När hon brottas så låter hon som ett litet monster. Det är så skoj, sötknopp!
Sen blev det lunch för damen och ner i vagnen för lite sömn. Då passade jag på att dricka lite kaffe och bara slappa i soffan en stund.
Sen blev det packning inför babysim, ett evigt planerande för allt man ska göra, det är härligt!
13.30 vaknade Leia och vi gjorde oss klara och åkte till Matfors.

Strax efter 14 var vi på badhuset i Matfors. Vilket jox att få ordning på både sig själv och en liten knodd. Jesper gjorde sig klar först så han tog Leia så att jag kunde ta en dusch innan badet. Träffade en bekant, Anna-Maria hennes sambo och sonen Herman.
Leia var lite orolig och gnällig när vi satt och väntade på att få bada. Tillslut blev det dags att hoppa i vattnet. Hon blev lite orolig och klamrade sig fast vaid mig när vi kom ner i vattnet. Hon började klättra på mig som att hon ville komma så långt upp på mig som det bara går. Men efter en stund lugnade hon ner sig och vi gjorde olika övningar och bubblade med vattnet och annat. Sen fick hon tag på en plastsäl som var väldigt spännande då brydde hon sig inta alls om att hon var i vattnet och att hon fick lite vatten i ansiktet. 30 minuter gick väldigt fort,  vi klev upp ur vattnet och gjorde oss klara, Jesper blev klar först och jag kunde lämna Leia till honom och jag gjorde mig klar.
I bilen när vi åkte hem somnade hon, blev nog mycket med nya upplevelser och massor med barn. Jag tycker att hon gjorde det toppen bra och jag längtar tills nästa söndag när det är dags för mer bad!

Efter middagen satt jag i soffan med en kopp kaffe och klockan var strax före 17, tittade på tränings schemat och såg att det var ett pump pass 17.30. Jag funderade en stund på om jag skulle sticka iväg eller inte, men så bestämde jag mig för att åka iväg. Kastade på mig träningskläder och åkte. Så nöjd när jag kom hem. I veckan ska jag träna minst två spinningpass!

Imorgon ska jag åka till Nina, Axel och Milton, ska bli kul, det var länge sedan vi sågs. På kvällen är det teater med ungdomarna.
På tisdag kör babysången igång igen,
Onsdag ska jag åka till Annelie och Alvin.
Torsdag och fredag oplanerade än så länge. Kanske läga att fixa allt som ska fixas med...
Lördag, då fyller Einar 1år och det är kalas.
Söndag babysim.
Full fart framåt!!! (hur ska man hinna jobba också sen???)

Kramar

Kommentarer
Postat av: Tesen

Lillfisan o badet!! Hon e så duktig!

2010-01-18 @ 07:30:08
URL: http://tesen.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0