Jox

I fredags åkte vi ett gäng från teatern till Kramfors för att titta på revy, Tony och Sussie är med så det är alltid skoj att titta. Har väl aldrig skrattat så mycket som när Tony kliver ut ur ett ägg och är en kyckling! Världens sötaste Tony. Det var jättehärligt att komma iväg lite, drack också två glas vin, jag och Tesen hade fest ;)

I lördags åkte Jesper till Vemdalen med några kompisar så jag och Leia hade en härlig dag tillsammans. Även om det kändes i kroppen att det blev en sen kväll på fredagen. Vi tog en lång  promenad i all snö, det var som ett träningspass att ta sig fram på dåligt plogade vägar med vagn. Men mysigt var det. När vi kom hem sov Leia och kors i taket att hon inte vaknade när vi kom innanför dörren.
Sen kom Tesen, Leia satt och åt lunch, hon fick hallon och bananpuré till efterrätt... det såg ut som ett blodbad iköket. Leia tycker väldigt mycket om att kladda med all mat och även efterrätten. Så efter maten blev det ett bad för lilla damen. Hon fick badskum, och det skulle hon absolut smaka på, hon såg så rolig ut när hon hade ett lite skägg och det kom bubblor ur munnen på henne.
Sen hade Tesen och Leia massa bus för sig, Leia älskar sin Tesen som får henne att skrika av skratt bara hon tittar på henne! Det är helt underbart att se!
Sen kom Malin och vi beställde mat och vi tittade på Melodifestivalen och drack vin. Det var fantastiskt mysigt och vi skratta så vi gränt i blad och tyckte att vissa saker bara var konstigt. Det är alltid roligt att surra massa och jag tycker det är så skönt att man kan prata om allt!
Jesper var en trött kille som somnade 21.30 :) Jobbigt att åka till fjällen. Malin och Tesen var kvar till 02.30 puss å tack för en fantastisk kväll!

På söndag var det babysim på schemat. Det var jättehärligt väder så vi tog en tur ner på stan på förmiddan och bara strosade. Sen åkte vi till Matfors för att bada. Vi tränade på att hålla i kanten, Leia var inte så jätteimonerad så vi få öva mer på det. Vi tränade också på dykkomando, har märkt att det kan vara lite svårt att få Leia att titta på mig när jag ropar hennes namn, kan bero på att det är massor med barn och föräldrar i vattnet och att det är mycket att titta på i badhuset och ljudet är ju lite annorlunda, det ska vi också träna på. Annars tycker hon om att bada, hon myser verkligen i vattnet. Vi anmälde oss också till nästa kurs.
Sen blev det natt och Leia tyckte att hon skulle vara vaken mer än sova den natten... mycket jobbigt... Ibland förstår jag inte, hur kan hon vara så pigg mitt i natten???

Måndag blev en jobbig dag eftersom det blev lite sömn på natten, men jag tog mig iväg och tränade en sväng, mycket skönt. Sen var det dags för teater med undomarna. Leia fick följa med eftersom Jesper jobba kväll. Trodde det skulle bli tufft för hon var så trött innan vi kom iväg. Men när vi var på teatern kröp hon runt och höll låda :) Tesen busa med henne så hon blev helt tossig. Jag måste säga själv att jag var mycket smart som tog med mig pyjamas till henne och bytte till det när vi hade paus. Sen fick hon åka baby björn, bråkade en stund sen kom hon till ro och somnade. Söt knoppen! Det är så skönt att hon kan somna så :) Hon vakna när jag tog på henne overallen och somnade igen i bilen. Körde hem Tesen och hämtade Jesper på jobbet. Trodde hon skulle vakna i det kritiska momentet från bolstol till säng, men det gick jättebra! Hon vaknade 01.30, åt välling och somnade igen. Sen vaknade hon några gånger och jag stoppade in nappen och hon somnade fort om. Så skönt!

På tisdag morgon vaknade hon 07.30, helt otroligt 06.00 brukar annars vara en bra tid att vakna tycker Leia. Jesper jobbar kväll så när han klevupp gick jag och la mig igen och sov en stund till, så himla skönt! Sen kom Jespers mamma på besök, hon hade med sig en docka hon hade när hon var liten som Leia fick. Vi fikade lite sen var det dags för mig och Leia att ge oss iväg för att möta Johanna och Kalle och gå ner till kyrkan för babysång. Det är ju så roligt nu med alla barn som kryper och ålar sig fram i en hög på golvet. Vi var i kyrkan idag och övade inför söndag när det är familjegudstjänst, tyvärr kan vi inte vara med. Men Leia tyckte det var spännande och mycket att titta på. Sen blev det fika i kyrkanshus. Alltid trevligt att prata med alla mammor. Idag blev det lite förlossningsprat. Tycker att det är intressant att höra hur det var för andra och tycker om att prata om hur det var. Har nog fortfarande behov att prata om det :)
Jag hann hem och träffa Jesper lite innan det blev dags för honom att åka på jobbet. Leia somnade 19.30, hoppas på en till bra natt.
Idag har jag också bokat lördagsspa på Södraberget. Jag och Jesper ska på spa och bara mysa, 3rättersmiddag och sova på hotell och hotellfrukost på det. Det kommer att bli underbart. Leia ska vi låna ut till Malin och Tesen, tror att Leia kommer att älska det!
 
puss å kram

Kommentarer
Postat av: Tesen

Tack själv!! Skönt med vänner som du!! Sen att du har världens härligaste lillfisa gör ju saken bara bättre ;)

Puss o Kram

2010-02-09 @ 21:51:03
URL: http://tesen.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0