Första resdagen

Tisdag, 13.00 hämtar jag Leia från förskolan. Jag bad personalen att ha henne vaken vid 13 så att vi kunde åka direkt. Plockade ihop allt från hyllan och sa  God jul och gott nytt år, vi ses igen 17 januari. Ja just det ni äe lediga nu. mmmm... tänkte jag, ni har noll koll.... men sa ingenting.... tycker ändå att vi hade bra koll när jag jobbade på förskola. (irr från tisdag...)
Åkte hem, packade det sista och kollade så att alltvar med. ringde pappa och kollade om han kunde köra oss till tåget. Bökigt med alla packning och vagn och Leia, så han kom och hämtade oss 14.15. Tåger gick sm planerat. Leia tyckte att det var väldigt spännande att åka tåg ganska länge. Men sen blev hon lite trött och lite less på att hon inte kunde springa som hon ville i tåget. Jag såg även att tiden på tåget blev senare och senare. När vi började närma oss Gävle säger de att tåget vidare mot Stockholm väntar på oss på stationen så vi kan sitta lungt resten av resan. Bra tänkte vi, så när tågen kommer in i Gävle skyndar vi oss av och iväg till spåret där tåget skulle vänta på oss... där stog inget tåg... Vi väntade i 10 min, sen sa de att tåget är försenat eräknat till 18.40, jaha, en timme... vi gick in på stationen bäddade ner Leia i vagnen och hon somnade, mycket skönt. När det började närma sig att vi skulle åka ändrades tiden igen till 19.15 :( jaha, vi gick iväg till ett café och åt lite soppa och drack varm choklad. Sen gick tået i tid. Leia vaknade strax innan vi skulle åka. Vi hoppade på tåget och susade iväg mot Stockholm.... ÄNTLIGEN!!!!
på centalen sprang vi på Johan som var på väg hem mot Sundsvall. Vi fixade biljetter till t-banan och susade mot mamma. Leia skrek halva vägen sen gav hon upp och satt stilla i mitt knä sista biten. När vi kom hem till mamam så var ho helt svettig i håret, stackar Leia var ju varm. Hon tussade runt här innan vi gick och la oss och somnade hela familjen. Tråkigt var att jag mådde dåligt från att vi lämnade Gävlen. Ingen rolig natt alls...

Men trevligt har vi, vidare berättelser om resan kommer. Bilder också hoppas jag :)

Púss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0