Första dan

Idag har jag börjat jobba. 7 ringde klockan, klev upp 7.10, kokade lite gröt och kaffe och satte mig och tittade på lite nyheter. Lungt och skönt. Precis när jag skulle borsta tänderna hörde jag hur Leia började prata inne på sitt rum så jag gick och hämtade henne och bytte en blöja och gick in till Jesper. Skönt att kunna säga hej då innan jag åkte.

När jag kom till jobbet kändes det väldigt kul att vara tillbaka och det kändes för första gången som att det var min arbetsplats på riktigt. Har spanat på material och mitt nya klasssrum, vad kul det ska bli!!!!

Har jagat lite barnvakt idag eftersom jag och Jesper skulle på föräldramöte på Leias dagis. Ringde Jesper och pratade lite med honom, han var i parken med min farmor och farfar, min syster och hennes barn. Jag fick prata med minsyster för jag tänkte att hon kanske kunde ha Leia en stund. Då hade hon precis pratat med Ingela som jag jobbar med och hon skulle komma på intervju 14.30. Så hon ringde mig när hon kom så jag kunde visa henne vart hon skulle gå. Tog ca 10min sen kom hon in i personalrummet och hon blev presenterad, hon börjar jobba hos oss imorgon. Himla skoj!!!

Jag åkte hem, hämtade Jesper och Leia, körde Leia till pappa en sväng och sedan åkte vi ner till Leias dagis för att få lite information. Spännande, M-T och Benny var också där, Leia och Mille ska ha inskolning samtidigt. Kul kul!

Är en aning trött nu  och det blir nog ingen sen kväll.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0