Första dan med klssen och Blingo

Idag började det på allvar. Började med att cykla till jobbet idag, ca 20 min tog det. Sen har jag haft första dagen med min nya klass. Så roligt att äntligen få träffa barnen och få en liten uppfattning om vad det är för en klass och hur vi kommer att få det under det här året. Det kommer att bli toppen. Väldigt mycket att tänka på och komma ihåg och få ordning på, men det känns väldigt lungt och det kommer att lösa sig mycket bra. Ska sätta mig med terminplaneringen och finslipa så att jag känner mig nöjd.
Efter skoldagen var över så hade vi konf och röjde korridoren bakom klassrummen för att vi ska kunna flytta skolbiblioteket dit... mycket att slänga och bära... 16.30 tog jag cykeln och trampade neråt stan. Susade in och köpte sushi till middag och trampade vidare till Sara, Jennie och Milo. Sara hade visning av Blingo hos Nina på kvällen. Jag åkte med dem ut till Nina för jag har ingen bil på några dagar. jag köpte en tröja till mig själv en mössa, ett par byxor och ett par leggings till Leia.

Imorse åkte Jesper och Leia till stugan och ska vara där några dagar. Pratade med Jesper för en stund sedan och de har plockat blåbär och kantareller och Leia har jagat farmor Kerstins hund Monty. Lät som att det är toppen! Lite konstig känns det, har inte varit borta från Leia så länge... men nu har jag verkligen tid att fixa allt så att jag slipper göra det sen när Leia börjat på förskola.

Nu ska jag fila lite på morgondagen sen blir det knoppning!!!

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0