Sidsjön

 I fredags var vi och hälsade på hos Annelie, Alvin och Alva, Roger kom hem strax innan vi åkte. Hon berättade att hon skulle  gå på familjegympa dagen efter tillsammans med sin son som är lika gammal som Leia. Jag har funderat på om det finns någon gympa för barn i hennes ålder, det känns som att hon har lite behov av att röra sig. Så jag tänkte att det måste testas.
 
Så lördag morgon åker vi till Friskis och svettis, mitt första besök där. Vi fixade medlemskap till Leia 120kr för ett år. Fantastiskt bra pris tyckte jag.
Sen drog gympan igång, mycket roligt, Leia började mad att springa runt runt runt, självklart ville hon att jag skulle jaga henne. Härligt med stora ytor! Själva gympan var rolig, det skulle krypas, tassas, springas och annat kul. Det anpassades lite så att vi stora fick lite träning på köpet. Leia tyckte att det var roligt så det kommer vi att fortsätta med.
 
När vi kom hem ringde min syster. Hon och Märta skulle gå på bio och frågade om vi ville följa med. Jag packade med mig både Leia och Lovisa och traskade iväg på bio. Leias första film, Modig i 3D. Det gick hur bra som helst, Leia satt fint på sin plats nästan hela filmen. Lovisa sov och åt sig genom filmen. När det var ca 3 minuter kvar av filmen sa Leia, nu vill jag gå hem. Så vi packade ihop oss och gick ut.
 
Idag söndag åkte vi till Sidsjön, där var det skogensdag. Super väder och massa roligt att göra.
 
  
 
Nu finns det lite fisk i Sidsjön!
Balans
Lovisa var med en stund hon också.
Milo testade att gunga över vattnet
Nöjd kille!!!
 
En mycket härlig dag!!
 
Puss och kram
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0