Har väldens bästa farmor och farfar

  Hej hopp! Nu var det riktigt länge sedan jag bloggade, så nu är det dags.
 
Måste nog säga att jag har världens bästa farmor och farfar!
 
Det här är Wera 83år och Lennart 85år. Min farmor och farfar.
 
Min farmor ringde förra veckan och ville att Leia skulle komma och vara där idag. Leias kusin Märta skulle också komma. Så Jesper skjutsade dit henne imorse. Eftersom jag är hemma på dagarna så var jag dit bjuden på lunch tillsammans med lilla Lovisa.
 
Så jag tog en promenad dit strax innan lunch.
 
När jag kommer dit sitter Märta och Leia i farmor och farfars matrum och pysslar. Hela bordet är fullt av piprensare, papper, kritor, saxar, tape, tandpetare och massa andra saker som passar när man pysslar.  På förmiddagen hade dom varit ute och lekt i en lekpark spelat boule och jätteplockepinn.
 
Sen var det dags för lunch. Farmor bjöd på sina fantastiskt goda köttbullar. Tror att Leia åt 10st hon som annars äter som en liten fluga ;)
Efter maten kaffe och bulle såklart :)
 
Tjejerna pysslade vidare en stund, Leialusen blev lite trött och satte sig i soffan en stund och vilade lite.
 
Leia och Märta
 
Sen blev det fullt ös igen, det spelades piano, laga lite mat, bygga pussel, spala spel, dans och utklädning.
 
  
 
Fantastiska farmor plockade fram alla hattar, schalar och skor
 
   
 
Helt underbart, härliga skratt och många byten av hattar :)
 
Farmor säger att kistan, som vi hade när vi var små full med utklädningskläder på landet, finns på vinden och hon ska gå och köpa hattar och annat kul att fylla den med. Tänk vilket paradis för små och stor barn.
 
Lovisa var också med
 
 
Så kom min syster och Magnus och hämtade Märta. Leia passade på att busa med Magnus och Linda myste lite med Lovisa.
 
 
 
Sen har vi två fina bilder som lilla fotografen Leia tagit
 
 
En fantastisk dag!
Från 8 på morgonen till 16.30 har det busats, lekt och bara varit fantastiskt bra. När jag får (hoppas jag) barnbarn och barnbarnsbarn, då ska jag bli precis som min farmor och farfar!!
 
Puss och kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0