Vårdhotellet 25-28 april, vi solar...

25 april var vi in på BBH för koll, Lovisa var gul och ett blodprov togs. Om värderna skulle vara för höga skulle vi få åka in och sola. Vi skulle räkna med minst två dygn om vi skulle läggas in.
Några trimmar senare ringde bbh och vi packade väska och åkte tillbaka till sjukhuset. Vi fick en säng till Lovisa och vi flyttade in på vårdhotellet.
Sen fick Lovisa sova i sin säng, plockade upp henne när hon skulle äta och när hon behövde ny blöja. Riktigt trist...
Jesper och Leia var kvar hos oss ett tag. Vi hade packat med några filmer. några böcker och annat kul som hon kunde roa sig med. Men fy vad hon hade tråkigt.

  sängen, på dagen syns det inte så väl med lampan, men på natten såg det väldigt roligt ut.

Torsdag morgon, nytt blodprov. Fortfarande höga värden. Vi fortsätter sola, vilket vi räknat med. Jesper och Leia stannar och äter lunch med oss. Vi går också ut på lite äventyr. Vi åker hissen ner och springer lite i stora korridoren nere, tittar på allt som går att titta på. Vi tar en tur till pressbyrån också, köper lite godis, festis och några tidningar till mig. nått kul måste man ju ha när man måste vara på vårdhotellet flera timmar. Sen åker Jesper och Leia hem en sväng. Leia behöver sova lite sen ska de äta middag hos Jespers mamma och sen komma en sväng upp till mig och Lovisa. Jag passar på att sova lite.

Linnea kommer förbi en sväng för att spana på lilla saffranskringlan och hålla mig lite sällskap.

 Hon passade på att hålla lilla kringlan vid mat och blöjbyte.

Senare på kvällen kom Malin och Tesen upp för att vara lite sällskap en stund. Jesper och Leia kom också, det blev stor bus med Leia innan det var dags för alla att åka hem. Jag fixade kvällsfika och myste i soffan och tittade på tv. Men så långsamt att vara där uppe och få veta att Leia saknar mamma... då värker det i mammahjärtat :(

Fredagmorgon, vi går in till bbh för att kolla läget på damen. Nytt blodprov och det är bara att vänta igen... äter lite frukost och väntar på att familjen ska komma. När jag sitter inne på rummet kan jag höra små snabba steg i korridoren, mitt älskade stora hjärta som kommer och knackar på dörren :) Tur hon är så glad när hon kommer upp.

   En puss till lillasyster

 Finaste tjejerna!!!

  Första badet blev i handfatet på vårdhotellet :)

Sen kom domen... vi blir kvar en natt till. Usch vad trist, ville bara sätta mig ner och gråta. Jesper och Leia skulle gå på teater senare på dagen tillsammans med min farmor och Leias kusin Märta. Men jag åkte iväg med henne istället. Skönt att komma ut och göra nånting bara med Leia. Det var en fantastiskt bra föreställning. Sen blev det lite gott fika efteråt och sen tillbaka upp till sjukhuset. Leia och Jesper åkte hem och jag och Lovisa var kvar på hotellet. Fixade lite fika och räknade timmarna tills klockan skulle bli två och lampan i Lovisas säng skulle släckas och jag skulle få flytta henne till min säng. Så jag ställde klockan och gick och la mig.

På lördagmorgon gick vi in till bbh 8 för att träffa barnläkare och undersöka Lovisa. Barnläkaren beslutade att vi skulle komma in dagen efter och ta ett blodprov för att se vad värderna låg på då, men det bästa av allt var att vi fick åka hem!!!!

Skyndade mig att ringa Jesper och berätta den goda nyheten, sen gick jag in och åt frukost. Sen skulle vi bara kolla hörseln och få en tid för återbesök, sen äntligen skulle vi åka hem.

Har väl aldrig varit så glad över att få komma hem!

Återbesöket gick bra, värderna visades först höga, men efter ett blodprov fick vi goda nyheter och vi behövde inte komma in på fler återbesök. Nu skrivs vi över på bvc. Skön känsla!

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0