Lördag, Leia har tagit ställning och SPA

I lördags gick vi ner på stan. Fortfarande drakbåtsfestival. Vi träffade lite folk på stan som vi stannade och pratade med. Mycket trevligt. Det delades ut en hel del ballonger...

 Leia har tagit ställning, regirings skifte!

Vi gick hemåt och Leia somnade som en stock.

Jag har i över en månad haft en spa och övernattning inplanerad på Södraberget för mig och Jesper. Han har inte vetat nånting. Jag har packat och fixat med allting utan att han märkt nånting. Bästaste Tesen var inhyrd som barnvakt. Vid 13-tiden sa jag till Jesper att det var dags att åka iväg. Han blev väldigt överraskad och vi packade bilen och åkte ner till Tesen och lämnade av lilla hjärtat där.
Vi susade upp på Södra, var där strax före 14. Fick vårat rum och begav oss mot Spa avdelningen. 14.00 låg jag i ett av behandlingsrummen och fick massage och Jesper i ett annat rum där ha fick ansiktsbehandling och lite massage. Var lagom mosig efter 50min. Vi satte oss en stund och åt lite frukt och drack vatten. Sedan gled vi ner i en av de varma poolena som finns där med utsikt över Sundsvall. Helt otrolig mysigt. Vi gick ner en trappa och badade i bubbelpool varm och kall pool och ångbastu. I två och en halv timme badade och bastade vi innan vi gick in och duschade och tvättade oss.
Sen gick vi till rummet och tog det lite lungt bara. Vi tog en lite promenad och tittade på utsikten från skidbacken. Sen köpte vi lite chips och cola, bokade ett bort i restaurangen och återvände till rummet. Vi gjorde en liten drink och smaskade lite chips innan vi gick ner och åt.
När vi kom till restaurangen och blev visade till vårt bord hamnade vi såklart brevid en familj med ett litet barn. Barnet var inte nöjd med tillvaron och gnällde en del... var lagom roligt när vi var barnlediga... Men när vi ätit förrätten så gick de. Så det var lite skönt. Vi åt en mycket god trerättersmiddag och sen en kaffedrink ute på terassen. En fantastisk kväll med härligt väder. Vi gick upp på rummet och myste och sen blev det en ganska tidig kväll. 
Det var mycket skönt att sova en hel natt utan att bli störd. Var lite orolig att jag skulle vakna ändå på natten. Men det var nog för att jag känner mig helt lugn med att hon var med Tesen.
Vid 8 vaknade vi och bara låg en stund i lugn och ro och tittade på tv. Sen gick vi ner och åt frukost och bara satt och åt ganska länge. Inte så vanligt nu att bara få sitta och ta det lungt.
Strax efter 10 lämnade vi hotellet, 219kr betalade vi för denna underbara upplevelse. Tack alla fantastiska som jag fick presentkort av i 30års present.
Vi åkte ner och hämtade sötaste tjejen hos bästa Tesen. De hade haft det jättebra så kul att se hur mycket hon tycker om Tesen, det syns så väl!
Tack snälla snälla Tesen igen!!!

 

Det var ett helt fantastisk sätt att avsluta min mammaledighet på. Imorgon börjar allvret igen.

Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Tesen

Tack för lånet!! Hon är ju så go lillfisan!!

det låter ju verkligen som ni hade det superbra!! Lite avis e jag allt!! Fast iofs så fick jag ju ha bäbis.. :)

Kramen

2010-08-15 @ 20:44:18
URL: http://tesen.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0