Lördag, Himlabadet

Idag stog det bad på schemat. Det var planerat bad på Himlabadet med syster och hennes familj och Magnus syster och hennes familj Frida, Johan och deras Hedvig som är 1år och 2 månade. Bokat och klart, vi träffas där 9 när det öppnar. Glada packar vi in oss i bilen för att åka dit... inte fullt lika galda blir vi när bilen vägrar starta... :( batteriet är helt tomt....
Jag tog hissen upp igen, packade om och packade ner Leia i vagnen. Jesper blev arg på bilen och stannade hemma...
Jag och Leia traskade iväg med raska steg. 9.20 var vi på plats, rullade in barnvagn, av med kläder på med badkläder in i duschen och äntligen va på plats i badet! Resten av ligan var redan på plats.

Leia var lite blyg i början och ville bara hänga runt min hals. Men efter en stund så tinade hon det blev en väldig fart på henne. I barnområdet finns en liten rutschkana som Leia klättrade upp i ochåkte ner... massor med gånger. Hon hade väldigt roligt. I lilla bubbelpoolen tyckte hon också om att vara. Vi åkte runt i strömmen ett par gånger också, då ville Leia helst simma själv.... å nån stjärna på att simma är hon inte än. Men hon flöt ganska bra :)

När vi badat färdigt duschade vi, mycket populärt och bastade. När jag fått ner Leia i vagnen sagt hej då till alla och gått ca 100m sov Leia. 2 nästan 3 timmar sov hon, jobbigt att bada! Till Himlabadet ska vi åka igen!!!

Sen har vi bara varit hemma och pysslat. Min pappa kom förbi en sväng och drack lite kaffe. Vi skulle egentligen åkt ut till syster på kvällen, men bilen vill inte starta. Ringde min morbror Pelle som kom ner med en batteriladdare. Perfekt, så nu hoppas vi att det blir bra, annars blir det till att köpa ett nytt imorgon, precis vad vi vill lägga pengar på....

Nu blir det en slappar kväll i soffan.

Puss och Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0