Dagarna går så fort...

Det har varit full fart hela veckan och helgen. Jag hinner inte alltid med allt som jag vill. Träningen har hamnat långt ner på prioteringslistan.

I onsdags var jag och hämtade upp Maria (som jag jobbar med) och åkte mot Alnö och Bullås för att gå på klädparty hos Malin (som jag också jobbar med). I backen på väg ner mot Malins hus stog två bilar ivägen, de backade. Det var en smal väg så vi fick snällt stanna och vänta tills de var färdig backade. Ringde till Malin och sa att vi var på väg, hon sa att det nog är personer som ska ner till henne. Så vi tog med dem i bilen ner till Malin... det var inte så kul väder, regnet öste ner. När en tjejen (Sofie) satte sig i bilen sa hon, men... har inte du köpt min lägenhet. Så liten värld. Det var roligt att träffa henne. Vi pratade lite lägenhet och hus. Så det visade sig att Malin har ju varit hemma hos mig, fast innan jag flyttade hit.
Det var klädvisning på märket Storasyter och lillebror http://www.storasysterochlillebror.se/ jättefina kläder. Men min budget är väldigt begränsad så det blev inga köp för mig... Men efter jul då blir det ett party hemma hos mig, visning av de fina kläderna. Då kan jag shoppa lite!! Längtar. Ska ha ett Blingo party också tänkte jag. Himla kul, har förhoppningsvis massa glada mammor som vill komma.
Super fint hus har Malin också, vill gärna se det nån dag så man ser hur det ser ut på utsidan också. Men det hinner vi nog. Så nu blev jag ännu mer sugen på att skaffa hus!!

I torsdags åkte jag och Leia till Malin och Tesen en sväng. Jesper skulle ut och springa, så vi passade på att åka iväg lite. Leia var ledsen länge, det är lite ovanligt när vi åker dit, men efter ett tag gick det över och hon plockade med ankor och tittade på Pippi (en stor tavla de har i hallen). Hon hittade en rolig lampa som hon grejade med och en liten pippi i trä. Malin plockade fram gitarren och Leia satte sig ner direkt. Roligt att se hur hon gör, de använder gitarr också på samlingen på förskolan.
Leia fick Pippi av Malin så den har varit med precis överallt nu. När vi ska mysa i soffan, eller byta blja, den är inte så himla gosig. Men det är ju härligt att hon tycker så mycket om den.

I lördags åkte Jesper till sin bror för att hjälpa till med en massa ved. Jag och Leia tog en road trip med Malin och Tesen till Härnösand och Dollar. Tesen skulle handla inför sin fest. Hon hittade lite saker, men inte allt... Leia tyckte att det var roligt att plocka bland alla saker. Jag hittade en massa roliga saker, men köpte ingenting. Längtar tills jag kan shoppa lite. Då ska jag fixa Leias rum, lite inredning till både vardagsrum och sovrum. Kanske nånting till köket också :)
Vi tog en tur till ÖB också, där hittade vi massa bra grejer till festen. Nu är det bara lite små grejs kvar. 
När vi kom hem åt vi middag som Jesper fixat, och när det blev dags för Leia att sova somnade hon nästan direkt.

Idag har vi tagit det lugnt på dan. Vi var bort bjudna på middag till farmor och farfar vid 16. Jesper han började jobba 16, så det blev bara jag och Leia. Vi tog en promenad dit vid 15 tiden, stannade till i en lekpark en stund och sen gick vi in till farmor och farfar. Vi åt jättegott som alltid och jag klippte farfar. 
Leia hon for fram som en tromb som vanligt och lekte med allt hon kunde hitta. Farmor körde igång en skiva med barnlåtar så Leia hon visdade upp alla sina danskunskaper. Sötproppen mammas!! 

 

Sen kom Jesper oh körde hem oss.  Nu ligger damen och sover, jag ska pyssla liteoch Jesper jobbar.
Imorgon är det dags att jobba igen.

Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0