pengar pengar pengar....

Idag var det sista dagen på jobbet. Skönt med lite ledighet. Hann inte riktigt med allt jag ville, men fick väldigt mycket gjort. Ska fortsätta röja till veckan och har med mig lite jobb hem så kommer jag att vara planerad några veckor framåt. Sen ska jag se till att planera fram till jul och första andra veckan efter jul. Så kan jag verkligen ha semester under jul :)
Vi tog ett ryck i vårat arbetsum Malin, Maria och jag innan vi gick, så nu hoppas vi att vi har riktigt fina golv på måndag :)

När jag hämtade Leia var det drop in hennes avdeling. Så jag stannade och fikade lite. Väldigt trevligt, hann prata lite med personalen. Leialusen fick massa beröm över att hon är så duktig, mammahjärtat värker av stolthet!!! Stora tjejen som kämpar på med allting, inga hinder är omöjliga för henne. Hoppas att hon har det med sig resten av livet!

När vi kom hem så rosslade Leia ihop... hon hostade och snorade och jag fick absolut inte släppa henne och sätta henne på bänken eller ställa på golvet, då bara skrek hon. Man blir en hejare på att laga mat med en hand...
Hon åt lite korv med mig, men var inte så intresserad... Sen har hon suttit med mig i soffan mest hela tiden och somnat in några gånger, försökte lägga henne men det gick inte. Så hon fick sitta här tills ögonen for igen :) så då la jag henne i sängen och nu sover hon. Lilla älsklingen, hoppas att det går över fort!

Är så less på pengar nu!! Vi har just inga pengar eftersom allt sparas till Thailand, tur att vi snart ska åka. Är lite less på att spara allt hela tiden. Men saken är den att vi gärna vill flytta till hus, och det är så sjukt mycket pengar som man måste ha. Vi ska börja spara när vi kommer hem har vi sagt. Men det känns som att vi kommer att få spara i många många år för att få ihop till nån liten grund att stå på. Men det löser sig kan man ju hoppas.
Plötsligt händer det.... kanske oss också ;)

Puss och Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0