magsjuka...

Usch usch... det värsta jag vet är att ha magsjuka, och ännu värre när jag se på Leia hur jobbigt det är.
Det började söndagkväll, trodde först att hon kanske ätit lite för mycket välling. Tänkte inte så mycket på det. Hon somnade sött i sin säng och när vi gick och la oss sov hon, hann knappt släcka så hörde jag att hon kräktes i sin säng. Har väl aldrig tagit mig ur sängen så fort! Så det blev en dusch för oss och Jesper rev ur alla sängkläder och städade undan. Sen fick hon sova i vår säng. Var upp flera gånger på natten med henne.

Sen hela måndag låg hon bara och sov, kräktes bara nångång. Hon levde på banan och vatten hela dan, ville inte ha välling eller nånting annat. Hon sov med oss i soffan hela kvällen och när jag gick och la mig fick hon följa med och sova mellan oss. Hon vaknade på natten och var jätteledsen, så jag tänkte att hon kanske var hungrig. Värmde en flaska välling och den åt hon. Skönt tänkte jag, äntligen fick hon i sig nånting. Nån timme senare var jag inte alls lika nöjd när jag vaknar av att hon kryper på mig för att sedan kräkas igen... så ny dusch ny laddning av tvättmaskinen...

Idag har hon också levt på banan och vatten. Smakat lite juice och nyponsoppa. Hon var seg hela dan, sovit ätit lite banan druckit lite vatten för att sedan somna igen. Det har varit väldigt lungt här hemma. På eftermiddan har hon vaknat till lite mer. Gått omkring och joxat lite. Hon har även lekt lite så jag börjar se att hon kommer tillbaka igen. Hon Var vaken till 21, läste för henne å det var stora gäspningar, ville inte ha välling, somnade nästan direkt när jag la ner henne.
Nu hoppas jag att hon sover hela natten och jag slipper kliva upp och duscha i natt.

Puss å Kram

Kommentarer
Postat av: Linnie

Usch, magsjuka är det värsta jag vet! Hoppas hon blir bättre så småningom!:)

mvh Nea

2010-06-18 @ 20:21:25
URL: http://neasaravictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0