Sidsjön med mammorna

Idag fick jag sova till 10, Jesper tog Leia på morgonen. Tack min älskling, skönt att få sova lite längre än vanligt.

11.30 skulle jag träffa Johanna och Kalle utanför deras hus. Blev lite sen pga blöjbyte och letande efter mössa och vantar som var och är spårlöst borta! Fick snabbt leta fram en annan mössa och andra vantar. sen gick jag rasande fart till Johanna... men det är dödensbacke upp till henne. När jag kom fram skulle jag kunnat gå hem och ta en dusch å dö på soffan, men det gick ju inte. Vi knatade iväg för att träffa resten av mammorna vid värmestugan vid Sidsjöbacken. Det var som ett träningspass, tur det eftersom jag inte skulle hinna med att träna på kvällen.
Vi var 6 mammor som sågs idag, jag och Leia, johanna och Kalle, Emelie och Alma, Lina och Agnes, Anna och David och Maria-Therese och Mille. Det blev ingen grillning, vi fikade i värmestugan. Sen tog vi en promenad tillsammans. Jag och Johanna pratade lite förskolor på vägen hem, om det finns några bra och som ligger i närheten. Nu när det blev nytt år blev det så påtagligt att mammaledigheten snart är över. Känns inte alls så kul.

Jesper åkte iväg på jobbet, jag och Leia lekte och hade lite sångstund innan det blev läggdags för henne. Som vanligt somnar hon nästan när hon dricker vällingen men så fort vi lägger henne i sängen så är hon pigg.. och kan skrika i timmar innan hon somnar. Ikväll skrek hon i 30 min så det var ganska lungt.

Jag har varit duktig idag och fixat mitt bankid som inte har funkat så att jag kommer in på mina sidor på försäkringskassan. Jag har räknat dagar och försökt få till hur jag ska göra, imorgon måste jag ringa och kolla så att jag tänkt rätt. Hoppas det för då ser det ganska bra ut. Då får jag några dagar kvar och det vore toppen!!

Jag har också tittat på förskolor i närheten och har tre favoriter som jag ska kolla lite extra på och hoppas att jag tycker lika bra sen när jag varit och kollat.

Imorgon ska vi bara vara hemma och ta det lungt och fixa det sista som är kvar att fixa.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0