Måndag, vad fan?????

I måndags kom jag till förskolan 7.40, ganska precis som vanligt. Vad möts jag av????? jo förskolan är stängd!!!!!! Inte en kotte där och helt svart!
Vad ska jag göra??? Ringer Jesper som jobbat natten och nyss kommit hem och somat... Vad ska jag göra??? Ja jag måste sova... ja jag tar med henne på jobbet. Lite lätt less åker jag mot jobbet sannar till och köper lite frukost till henne och vidare mot jobbet. Himla tur jag jobbar där jag jobbar och har fantastiska arbetskamrater. Ringer förskolan inget svar... ringer förskolechefen.. inget svar. Suck.... tar med Leia in i klassrummet där hon charmar alla och sitter snällt och målar när jag jobbar. Hur fantastisk är hon inte som bara finner sig och joxar :) När det var rast ringde jag igen och fick tag på chefen. Det visar sig att det är planeringsdag och förskolan är stängd. Jag undrar varför ingen information om det. Jag har inte hört ett ord om nån planeringsdag... jo men det har lagts ut på "Föräldramötet", vi lämnade våra adresser i augusti men inte fått nått mail tillbaka (jag har även sagt till peronalen att vi inte fått något mail tillbaka och lämnat adresserna igen och inte fått nått mail tillbaka.... oj vad tokigt, då måste det ha blivit nått fel... ( 20min senare hade både jag och Jesper fått ett mail) Hon bad om ursäkt och skulle genast prata med peronalen om att information måste finnas i hallen också. Det som blev tokigt var ju att Leia blev sjuk tisdag kväll och jag ringde in onsdag och sa att hon skulle vara hemma hela veckan... ingen som sa att det var stängt måndag... gör man inte det???? Det tycker jag att man gör av bara farten... eller??? Jaja, inte hela världen, Leia var med mig på skolan fram till lunch. Hon lärde sig snabbt hur man gör i matsalen och vart mjölken finns. Moster Linda fanns också i matsalen och det var ju roligt :) Jesper vaknar vid 11 tiden så jag körde hem henne och la henne i vagen och hon sov från att jag satte henne i bilen till strax efter 13, inte en min när jag tog ut henne ur bilen upp i hissen och ner i vagnen. Sen åkte jag tillbaka till jobbet oh jobbade vidare. När jag kommer på tisdag är det ingen som sägen nånting..... måste ta det med personalen när vi kommer tillbaka.... kan inte riktigt släppa det här....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0