Vilken helg!

Lördag, dagen börjar vid 6 då Leia var mycket pigg och ville ha lite mat. Så jag tar mig upp ur sängen fixar lite välling och vi sätter oss i soffan, alltså vilka konstiga barnprogram som visas... är det det här Leia kommer att vilja titta på? Jaja... det får jag fundera på längre fram. Efter timme börjar lilla hjärtat gnugga sig i ögonen och det blir sängen nästa. Eftersom jag vet att det är en lång dag framför mig så hoppar jag ner i min säng och somnar. 8.15 vaknar vi igen, trött som få ber jag att få sova en kvart till.... dumt... å det får jag. 8.30 kliver jag upp, kastar på mig kläder, packar Leias väska, två mackor ner i rosten, hitta Leias kläder. Har sedan länge bestämt vad hon ska ha på sig, en tomteklänning med en tillhörande luva. Leia har haft luvan på sig några gånger här hemma och nu är den borta... jag letar överallt, den finns inte... sur blir jag! Tror hon skulle vara såååå söt med klänningen och luvan. Jaja... nu blev det bara klänningen.
Så iväg, in med allt i bilen vagn barn och allt som behövs. Vidare iväg och hämtar malin. Vi skulle vara på teatern 9.00, 9.00 står jag utanför hos Malin med andan i halsen. Hatar att vara sen!!!
På teatern var det massor med folk redan, det städas å fixades, så nu är pyssel 2009 strax igång. Julmusiken spelas pysslet framme degen på jäsning en bunt trötta ledare som dricker för mycket kaffe.
11 drar det igång 50 barn är på plats. vi startar med en lek som vanligt och allt flyter på hur bra som helst. Det är väldigt lungt hela dagen.



 Busig tjej

 Busar med favorit Tesen


13 drar jag och Leia iväg och äter lunch med min syster hennes man och hans lillasyster med man och deras lilla Hedvig. De är på visit från Uppsala och det är så sällan vi ses så det blev en snabb lunch och visade vår barn för varandra. Det var mycket trevligt. 14.00 var jag och Leia tillbaka på teatern. 14.30 startade ett fantastiskt luciatåg och sedan kom tomten. Poff var årets julpyssel över.

Jag tog med mig Leia och åkte hem, hon somnade som en stock i bilen, lägger henne i vagnen så att hon får sova.
Byter kläder och väntar på att Malin och Tesen ska komma och hämta mig. Sen bär det iväg ut på teatern igen där vi ledare plus styrelsen ska äta julbord tillsammans. Så vi pysslar med det och dricker lite glögg. Vi 18 tiden äter vi ett mycket bra julbort! Laxen är det bästa!!

När vi alla är mätta och glada så dricker vi mer glögg och pratar massa, det var himla roligt. Fick veta massa roliga nyheter. En helt fantastisk kväll, å jag fick med mig lax hem sen!

 Kajsa & Malin fundera på hur mycket en ölflaska väger

Tack alla för en härlig kvälll!!

Idag har vi varit hos Leias farm och ätit mat. Mycket goch trevligt. Leia busade hunden Monty, en väldigt sl hund som stog still när Leia ville känna. När hon var klar hade stora tussar i händern. Stackars hund.

Nu är det soffläge!

Puss å gonatt!


Kommentarer
Postat av: Tesen

Jäkla sötunge!!!!

2009-12-14 @ 07:54:29
URL: http://tesen.bloggplatsen.se
Postat av: Theres

Nu har jag hittat hit! :) Kära nån, det låter som om du haft en riktig händelserik helg. Fina bilder på julprinsessan också :) Och du, hur mycket väger en ölflaska egentligen? Jag har aldrig reflekterat över det, så fort en tar slut så vill jag snabbt ha en nyöppnad. Hihi! Eller vänta, jag glömmer ju bort att jag är på tjocken! Kära nån.. Tack för senast förresten, det är på tok för länge mellan gångerna! Kram Theres

2009-12-14 @ 19:03:13
Postat av: Jennie

Hih ja det klart att granen ska med ;) ingen jul utan gran skratt Ha en god jul och ett gott nytt åt, krama liltösen från mig oxå. kram kram

2009-12-18 @ 21:21:56
URL: http://janiesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0